Ve WordPress se neuloží článek

Situace je následující. Napíšete článek, kliknete na publikovat a po znovunačtení stránky zjistíte, že část článku anebo úplně celý prostě zmizel. Tento problém se občas objevoval v dřívějších verzích WordPress. Ale existují důvody, kdy se s ním můžete setkat i dnes.

Příliš speciální znaky #

Před příchodem WordPress 4.2 mohli za smazání části textu některé emoji (tuším to byl problém verze 4.1.1). Podobně jako jiné speciální znaky mohly zmást některé funkce a došlo k neuložení textu do databáze. Důvod mohl být bezpečnostní anebo se jednat prostě o chybu.

Zamyslete se jestli takovýto znak náhodou nepoužíváte. Často se jedná o kopírování metodou CTRL+C a CRTL+V, kdy se do textu může něco schovat s čím si funkce na zpracování neporadí. Můžete zkusit vkládat přes CTRL+SHIFT+V (vložení textu bez formátování) anebo přepnout na HTML editor a tam pak vložit čistý text.

Pokud chcete používat emoji, potřebujte minimálně WordPress 4.2.

Problém s pluginem ovlivňující chování editoru #

Za normálních okolností ukládá WordPress průběžně napsaný text do revizí. Kdykoliv se k těmto verzím můžete vrátit. Ovšem existují pluginy jako je například Beep Beep Boop editor, které revize ukládají jen v prohlížeči. To v případě pádu prohlížeče může znamenat doslova pohromu.

Existují extrémní případy, kdy nějaké rozšíření vizuálního editoru vedlo k neuložení textu. Takže jestli narazíte na tento problém, nezapomeňte vyzkoušet vypnutí pluginů.

Spadlo připojení k internetu #

Za spoustu zmizelého textu a naštvanými autory stojí nestabilní připojení k internetu. WordPress má v sobě zabudovanou funkci, která při psaní textu zjišťuje zdali se může připojit k serveru. Pokud uvidíte takovéto varování před odesláním si uložte text offline. Nemusíte se bát už jednou nahrané obrázky jsou na serveru. Formátování a další věci můžete uložit tím, že si přepnete na HTML editor a zkopírujete kompletní obsah. Až vám zase půjde internet stačí zkopírovat všechno opět do HTML editoru. Jakmile přepnete na vizuální vše by mělo být opět v pořádku.

Problém s databází #

Příspěvky a články se ukládají do MySQL databáze na serveru. Současné instalace WordPress vytváří tabulky InnoDB, které se v porovnání s MyISAM nerozbíjí. Na druhou stranu u některých hostingů dosahují MyISAM větší rychlosti a také pokud máte svůj WordPress už opravdu dlouho, tak zřejmě MyISAM používáte.

Za určitých okolností se může tabulka poškodit. V takovémto případě nefunguje a většinou se objeví chyba. Ovšem také nemusí. Za problém s ukládáním dat klidně může stát právě poškozená tabulka. Pokud máte podezření na poškozenou tabulku můžete vše zkontrolovat přes PHPmyAdmin anebo speciálním pluginem, třeba WP-DBManager. Samozřejmě v případě poškozených tabulek nemusí jít plugin nainstalovat.

Dalším problémem s databázemi může být přepnutí módu na read only. Tedy pouze čtení. Toto se stane pouze zásahem administrátora serveru anebo někoho kdo má přístup k nastavení databáze. Běžně se s tím nesetkáte. Většinou se jedná o lidskou chybu. Například omylem přepnete práva pro uživatele, který se připojuje do databáze. Ono to má určití výhody, mít správně nastavená práva přístupu k databázi. Omezit je jen na to nejnutnější. Ovšem při omezování pak může dojít k takovéto chybě. Váš poskytovatel hostingu může v extrémním případě, dočasně zakázat zápis do databáze. Například když potřebuje něco opravit, ale nechce úplně znefunkčnit vaše weby.