Když sdílíte nějaký příspěvek na Facebook, tak se u něj objeví náhledový obrázek. Většinou jsou zde šipky pomocí kterých si můžete zvolit, který z obrázků se použije. Ovšem nebylo by super vybrat si, který z obrázků tam bude už do začátku vybraný? Návštěvníci chtějí sdílet obsah rychle a dobrý obrázek může výrazně zvýšit míru prokliku a také povědomí o značce.

U Facebook existují dvě metody jak dostat do sdílený ten správný náhledový obrázek (thumbnail). Tu první používáte zvláště pokud chcete napříč celým webem použít pouze jeden. Do hlavičky stránky se dává tag Link. Druhá komplexnější je postavená na Open Graph protocol. Dále je nutné splnit určitá kritéria, která po vás tvůrci Facebooku vyžadují. Projdeme si to ale popořádku.

Náhledový obrázek na Facebook s využitím LINK

V podstatě stačí do hlavičky (mezi tagy header) vložit tag link. A to v následujícím formátu:

<link rel="image_src" href="http://vašedoména.cz/adresář/obrázek.jpg" />

Je více možností jak to udělat. Buď můžete editovat přímo hlavičku šablony, stáhnout si nějaký plugin na vkládání kódů do různých částí šablon (v tomto případě hlavičky) anebo vsadit na některý ze SEO pluginů, který už má úpravu v základě. V každém případě se ujistěte, že soubor je přístupný z venku a splňuje všechny parametry.

Náhledový obrázek na Facebook prostřednictvím Open Graph protocol

Tohle je trochu náročnější, ale dává vám to více možností ovládat, co Facebook a ostatní sociální sítě zobrazí uživateli.

Open Graph protocol totiž umožňuje u každého článku upravit, co bude předvyplněné v titulku, popisku a jaký bude obrázek. Všechno jsou to informace, které mají přímý vliv na počet dalšího sdílení. Je dobré jim tedy věnovat minutku, před publikováním článku.

Open Graph Protocol má pro sdílení následující formát a dává se do hlavičky:

<meta property=“og:title“ content=“Titulek“/>
<meta property=“og:description“ content=“Nějaký lákavý popis“/>
<meta property=“og:image“ content=“URL s obrázkem“/>

Vzhledem k tomu, že chcete mít pro každý příspěvek specifický text v titulku, popisku a zřejmě i obrázek, doporučuji sáhnout spíše po pluginu. Zkusit můžete oblíbený WordPress SEO by Yoast. Používá jej úspěšně více jak jeden milion instalací.

Parametry obrázeku pro sdílení na Facebook

Facebook doporučuje ve svých best practices pro zařízení s vysokým rozlišením alespoň 1200×630 pixel, nejméně však 600×315 pixel. Pokud dodržíte tyto rozměry, tak náhledový obrázek bude pod textem, přes celou šířku příspěvku. U nižších rozměrů než 600×315 px se objeví náhledový obrázek nalevo. Naprosté minimum pro zobrazení je 200×200 px.

Jestli chcete zabránit deformacím snažte se zachovat poměr 1,91:1.

Facebook si váš obrázek stáhne k sobě do cache. Pokud ještě nebyl sdílen, tak to může chvilku trvat. K stahování obrázků z Facebook se využívá jedna z následujících IP adres.


31.13.24.0/21
31.13.64.0/18
66.220.144.0/20
69.63.176.0/20
69.171.224.0/19
74.119.76.0/22
103.4.96.0/22
173.252.64.0/18
204.15.20.0/22
2401:db00::/32
2620:0:1c00::/40
2a03:2880::/32

Podmínkou pro sdílení obsahu je tedy nemít je na blacklistu.

Facebook crawler (robot na procházení obsahu) se identifikuje jako Facebot a řídí se příkazy v robots.txt. Můžete tak ovlivnit i jeho chování.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInBuffer this page