Víte jaký je rozdíl mezi stránkou (page) a příspěvkem (post) ve WordPress? Na první pohled vypadají velmi podobně a přesto je mezi nimi mnoho podstatných rozdílů.

Stránka

Původně byly stránky myšleny jako statické, obsahující informace, které časem nestárnou a jen jednou za čas je třeba je aktualizovat. U firemní prezentace by se na nich nacházela například otvírací doba, kontaktní informace anebo reference. Kvůli absenci data a času publikování se nenachází v RSS. Samozřejmě WordPress v databází datum a čas úpravy uchovává a lze jej vložit do šablony.

Stránky se většinou nacházely na adrese domena.tld/stranka/, zatímco jednotlivé příspěvky musely být tříděny například podle data – domena.tld/rok/mesic/den/prispevek/ anebo id domena.tld/id/prispevek/. WordPress měl totiž u domena.tld/prispevek/ problém s výkonem. Proto také u starších webů na WordPress vidíte delší URL. V současné době už si můžete používat jaké URL uznáte za vhodné.

Na stránkách se většinou nenachází komentáře, proto jsou také od verze X automaticky zakázané. Je třeba u každé stránky je manuálně povolit.

Stránky mají vlastní hierarchii. Jedna stránka může být nadřazena druhé, což u příspěvků nejde.

Nejdůležitější jsou však custom page. Stránky můžete roztřídit na různé druhy a každému druhu dát unikátní vzhled. Například můžete udělat stránky pro galerie, profily zaměstnanců anebo produkty.

Příspěvek

Příspěvky jsou u magazínů a blogů nejčastěji používané pro psaní nových článků. Automaticky se řadí od nejnovějšího po nejstarší na domovské stránce. Tím jak jejich počet roste, tak jsou ty starší hlouběji a je náročnější se k nim dostat. Proto také existují rubriky (category) a štítky (tag), které můžete příspěvkům přiřadit. Podle nich pak lze příspěvky třídit. Je dobrým zvykem přiřadit příspěvku vždy jen jednu rubriku. Štítky nijak neomezujeme.

Vzhledem k tomu, že každý příspěvek má svůj datum a čas, je velice snadné je seřadit a pak dát do RSS kanálu, který mohou odebírat čtenáři. Ten se využívá k propojení se sociálními sítěmi (automatické sdílení) a odesílání novinek na email.

Příspěvky většinou mají otevřené komentáře, aby se k nim mohli vyjádřit čtenáři.

Na rozdíl od stránek existuje jen jedna varianta příspěvku, custom post se nepoužívá.

Závěr

Obecně není limit na počet stránek ani příspěvků. Nemusíte se tedy bát, že vytvoření nadměrného počtu stránek místo příspěvků zpomalí váš web. Jde spíše o to, jakým způsobem se stránkami a příspěvky WordPress pracuje.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInBuffer this page