Pokud spravujete větší množství instalací WordPress, tak je poměrně náročné udržet si přehled. Existuje více nástrojů a postupů jak zajistit, abyste na nějakou nezapomněli třeba s aktualizací. Postupně se je představíme. Dneska si ukážeme jak mít přehled pomocí emailů.

Pro tuto metodu budete potřebovat emailového klienta anebo online rozhraní, které umožňuje vytvářet adresáře a filtry pro třídění pošty. Já mám dobré zkušenosti s Thunderdbird.

Doménový koš

Abych si práci zjednodušil, tak využívám takzvaný doménový koš. Jedná se o funkci, kdy všechny emaily směřující na neexistující emailové schránky automaticky spadnou do doménového koše. Což je jeden email, který si určíte. Pro třídění není nutný, ale poměrně zrychlí práci. Každému WordPress totiž můžete přidat email s názvem/doménou, aniž byste museli zakládat emailovou schránku.

Adresářová struktura

Momentálně používám následující adresářovou strukturu.

  • Aktualizace – Ok – zde se ukládají proběhnuté aktualizace jednotlivých instalací
  • Nutno aktualizovat – adresář s upozorněním, že je WordPress nutno aktualizovat
  • UpdraftPlus – upozornění z pluginu UpdrafPlus, že došlo k záloze
  • WordFence Activity – log s aktivitou pluginu WordFence
  • WordFence Alerts – upozornění z WordFence

Tohle je momentální adresářová struktura, kterou používám několik měsíců. Asi by se hodilo rozdělit WordFence Alerts na upozornění na přihlášení administrátora, zablokování přihlášení a nalezené problémy.

Filtry

Aby tohle vše fungovalo, musíte si vytvořit filtry, které budou příchozí emaily rozdělovat do adresářů.

Pro takto jednoduché dělení vám bude stačit jen 5 filtrů a nebude záležet na jejich pořadí. Samozřejmě si můžete udělat komplexnější třídění a dokonce i různá vylepšení. Například, že když dojde email s upozorněním na neproběhnutou aktualizaci, tak se vám zapíše do kalendáře, pošle SMSka atd. Ale to si ukážeme jindy.

Vytvořit si samotný filtr je velice snadné.

Musíte si jej pojmenovat. Nešetřete místem. Dejte mu radši delší název, abyste věděli o co se jedná.

Většina filtrů umí poštu třídit podle Předmětu, Odesilatele, Příjemce a Textu emailu.

Emaily dělí podle splněných podmínek. Například já využívám, když Předmět obsahuje Web byl aktualizován na WordPress. Tento email dostanete, pokud byla aktualizace úspěšná. V případě, že bych měl WordPress ve více jazycích. Musel bych zvolit že filtr musí Odpovídat některému pravidlu a vypsat jak českou tak i anglickou verzi.

Konkrétní filtry:

  • WordFence [Wordfence Alert] – Předmět obsahuje [Wordfence Alert]
  • WordPress – Web byl aktualizován na WordPress – Předmět obsahuje Web byl aktualizován na WordPress
  • WordPress – nutno aktualizovat – Odpovídá všem pravidlům – Předmět obsahuje Nový WordPress a Předmět obsahuje je dostupný
  • WordFence activity – Předmět obsahuje Wordfence activity
  • UpdraftPlus – Odpovídá všem pravidlům – Předmět obsahuje UpdraftPlus a Předmět obsahuje Zálohováno:

U filtrů kde je potřeba více více pravidel se většinou jedná o to, že mezi jednotlivými klíčovými slovy se nachází nějaký text, který se mění. Například pro filtr WordPress – nutno aktualizovat přichází email s předmětem:

[název webu] Nový WordPress 4.7.1 je dostupný. Doporučujeme provést aktualizaci!

Jak vidíte, k aktualizacím ne vždy dojde. Takže jakmile se objeví ve složce Nutno aktualizovat nový email, hned můžete sjednat nápravu. Úspěšné aktualizace si pak můžete označit anebo smazat.

Pro komplexnější filtry můžete využít i tělo zprávy, kde budete hledat určité řetězce.

Další filtry

Filtrů používám daleko více. Mezi další co se vám budou hodit je monitoringu výpadku webů UptimeRobot. Tady abych si to zjednodušil tak používám právě doménový koš a nechávám si emaily posílat na vypadky@doména.tld. Ale můžete využít i to, že upozornění vždy posílají z alert@uptimerobot.com.

Výpadky jsou ale nebezpečnější. Takže si příště ukážeme jak je můžete dostávat formou push notifikací přímo na mobil 😉

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInBuffer this page