Jak vložit do WordPress reklamu přes Ad Inserter

Pravidelně se opakuje dotaz jak správně vložit reklamu, tak aby co nejméně vadila a zároveň se toho moc nemuselo měnit. Osobně zastávám názor, že je nejlepší vybrat vhodný plugin (Ad Inserter), ale projdeme si více možností, které se používají.

Úprava šablony

Tato varianta je nejméně vhodná, protože s každou aktualizací dojde k přepsání šablony. Stádiem úpravy šablony si však projde asi většina z nás. Je to rychlé a poměrně snadné. Prostě kliknete na VzhledEditor a vložíte kód s reklamou přímo do šablony. Po první aktualizaci však pochopíte, že to zřejmě budete muset dělat pokaždé, když autor něco změní.

U některých šablon může být poměrně náročné vložit správně kód. Například pokud chcete vložit reklamu na hlavní stránku pod druhý příspěvek.

Child theme

Tohle už je o trochu lepší řešení. Vytvoříte si vlastní verzi šablony, kterou upravíte, tak aby se do ní dala reklama pohodlně vložit. V některých případech se však může jednat o zbytečný kanón na vrabce. Například když si autor do šablony vloží další sidebary (přímo do příspěvků anebo mezi ně), ve kterém se reklama bude zobrazovat.

Na druhou stranu výhodou může být, že máte plnou moc nad vkládaným kódem a tím jak se bude chovat. Můžete mu dát například výjimku pro cachování anebo pro různé optimalizace rychlosti načítání. Existují případy, kdy plugin nemusí vyhovovat inzerentovi. Jinými slovy potřebujete „honit“ imprese a asynchronní načítání jeho kódu vás stojí peníze.

Plugin

V 99 procentech případů vám bude stačit plugin Ad Inserter. Přes 30 tisíc aktivních instalací, hodnocení 4,9 z 5 a pravidelné aktualizace už o něčem svědčí.

Po instalaci vše potřebné najde v NastaveníAd Inserter. Tento plugin vám pomůže vložit reklamu nejen v HTML/JavaScript ale i PHP.

ad-inserter-01

Jednotlivé reklamní kódy, které budete vkládat jsou rozděleny do bloků. Připravených je jich 16, které by vám měli stačit. Můžete si je pojmenovat anebo nechat původní název block číslo.

Vedle názvu najdete ozubené kolečko, kde je uložené nastavení pro tento reklamní kód ve formátu Base64. Toto může vystrašit některé detektory napadení, protože podobně se schovává i škodliví kód. Co je však důležité, že si můžete nastavení uložit a použít i na jiné instalaci WordPress.

Checkbox Simple editor přepne tmavou oblast na vkládání kódu do textarea, která nebude zobrazovat zvýrazněně skripty.

Checkbox Process PHP se používá pokud vkládání kód obsahuje PHP. Tady si dávejte pozor hlavně na načítání externích zdrojů (RSS), protože to může vytížit celý WordPress. Vkládat kód v PHP doporučuji pouze pokud víte co dělá. Ideálně právě bez čehokoliv, co se stahuje z externích zdrojů.

Do tmavého pole pak připadne kompletní zdrojový kód.

ad-inserter-02

V další části najdete rozšířené nastavení, které se vám bude hodit.

  • Automatic Display – umožňuje v rámci příspěvku určit, kde se bude reklama zobrazovat. Before Title (před titulkem), before content (před obsahem), before paragraph (před odstavcem), after paragraph (po odstavci), after content (po obsahu), before excerpt (před perexem – část nad more/pokračováním textu), after excerpt (pod perexem) a widget.
  • For (pro) logged in (přihlášení) a nepřihlášené uživatele na všech/tapletech/mobilech
  • Zarovnání bloku s reklamou bude na vlevo/vpravo/střed atd.

Tato nastavení jsou ideální i pro vkládání informací a upozornění. ad-inserter-03

Zde volíte kde všude se bude reklama zobrazovat. Zaškrtnutím checkboxu vlevo aktivuje volbu pro Příspěvky (Posts)  a stránky (pages). On all (pro všechny), on all except selected (na všech mimo zaškrtnutých), only on selected (pouze na zaškrtnutých). Vpravo pak pro které části webu do platí. Homepage je hlavní stránka (index), category pages (procházení rubrik), search pages (výsledky vyhledávání) archive pages (listování na starší příspěvky). Pokud nemáte speciální vyhledávací stránku, tak se vyplatí vložit reklamu právě sem. Popřípadě můžete nabídnout alternativní obsah vložením shortcode. Například nejčtenější příspěvky apod.

ad-inserter-04

V této části definujete ve kterých příspěvcích má Ad Inserter reklamu zobrazovat. Můžete tak například vyřadit rubriku kam dáváte komerční sdělení. Někteří inzerenti, kteří si u vás zakoupí článek totiž nemají zájem, aby v ní byla reklama konkurence například z PPC sítí. Zároveň pokud toto uvedete při propagaci může to posloužit i jako další lákadlo. Prostě že stránka s článkem patří pouze jim.

Někdy se také využívají štítky (tags) k označení speciálních tématických článků například pro affiliate.

ad-inserter-05

Tady můžete definovat minimální požadavky na články, kde má Ad Inserter zobrazit reklamu.

  • Minimum page/post words – minimální počet slov pro zobrazení reklamy v příspěvku/stránce.
  • Display X days after post is published – Zobrazit reklamu po X dnech od publikování.
  • Max X insertions – Maximálně X vložených reklam.
  • General tag: gadgets – hlavní štítek gadgets

ad-inserter-07

Toto nastavení vám umožní vkládat reklamu po Xtém odstavci (<p>), popřípadě když dáte 0 tak se bude vkládat mezi náhodné odstavce. Odstavce můžete počítat od hora (From Top) anebo od spodu (From Bottom), p je označení pro odstavec v HTML (můžete třeba zvolit i obrázek img). Pokud volíte náhodné zobrazení tak pomocí Minimum number of paragraphs dáte nejmenší množství odstavců odkdy se může reklama zobrazit.

V posledním řádku pak volíte zdali se mají anebo nemají počítat odstavce s nejméně X slovy. Do prázdného pole můžete zadat konkrétní řetězec. Tohle poslouží spíše pro cílenou reklamu na určitá klíčová slova.

ad-inserter-06

Úplně nakonec si můžete u konkrétního bloku zaškrtnout zdali se může volat jako shotcode a/nebo PHP funkce.

Toto se používá pro specifické účely. Ad Insterter totiž může posloužit i pro jednoduché vkládání vlastního kódu do specifických stránek, popřípadě například i do widgetů.

Co se týká PHP funkce, tak s tímto moc zkušeností nemám, ale dá se to použít například pokud nechcete, aby byla reklama cachována.

Závěr

Pokud máte tak důmyslný nástroj jako je Ad Insterter, který zvládne téměř vše, tak určitě nepotřebujte vytvářet si kvůli reklamě šablonu a už vůbec ne do ní zasahovat. Rozhodně vyzkoušejte.

Autor Ginoza

Pracuji na zákaznické podpoře jednoho známého webhostingu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *