Blokování reklam se v poslední době stále častěji probírá na veřejnosti, takže se o tomto fenoménu dozvídají i běžní lidé. Na zkoušku si nainstalují AdBlock plus a už jej nevypnou. Proč taky, když je všechno najednou o dost rychlejší a často i lépe funguje. V Česku blokuje reklamu zhruba 12 % uživatelů. Nejvíce s prohlížečem Chrome a spíše technicky zdatných, tedy pokud máte web zaměřený na IT témata, tak 12 % bude spíše spodní hranice.

Jak blokování reklam funguje

Základem je určitý blacklist URL, které rozšíření do prohlížeče aktivně blokuje. Je to seznam reklamních sítí. Většina z doplňků využívá veřejně dostupný EasyList. Najdete tam prakticky všechny větší reklamní sítě včetně těch českých.

Další funkce má na starosti odmazávání prvků stránek, které obsahují slovo reklama v nějaké podobě. Opět seznam názvů najdete na EasyList, takže si můžete udělat představu. Většinou se odstraňuje vše mezi DIV, který je takto pojmenovaný, popřípadě se to CSS třídy s názvem reklama přidá prostě visibility:hidden; 🙂

A do třetice se ještě blokují specifické reklamní formáty, které se používají pro reklamní bannery. Například 468×60, 125×125, 728×90, 300×600 a tak dále.

Nebojujte informujte

S informacemi v předchozím odstavci by pro vás zřejmě nebyl problém s návštěvníky, kteří mají nastavené blokování reklamy bojovat. Pojmenujete div, kde je polovina článku jako reklama a nezobrazí se. To ale vhodné není. Buďme rádi za každého návštěvníka a neomezujme ho. Místo toho můžete zvolit takovou reklamu, která nebude agresivní a lépe zapadne. Například textovou anebo specifický reklamní formát + přesměrování.

Pokud ale chcete přeci jen návštěvníka, dejme tomu trochu pokárat můžete využít WordPress plugin Adblock Notify by b*web. Ten zobrazí uživateli se zapnutým blokováním reklam okno s textem, který uznáte za vhodný. Popřípadě můžete využít už připravený text, který je ale anglicky. Můžete se ním ale inspirovat.

Plugin zaznamenává počet přístupů uživatelů s a bez blokátoru reklam. Vede si i statistiky kolik uživatelů zareagovalo na výzvu a dalo si váš web do výjimek.

Statistiky blokování reklam na mém blogu.
Statistiky blokování reklam na mém blogu.

 

Momentálně už jej nevyužívám k zobrazování informačního okna návštěvníkům s AdBlock, ale místo toho si jen vedu statistiky. Tyto statistiky jsou důležité pro inzerenty, pokud se rozhodnou si u vás koupit reklamu.

Pokud by vás blokování reklam opravdu štvalo a rozhodli jste se přejít k agresivnější variantě, umožňuje plugin i přesměrovat návštěvníky se zapnutým blokováním reklam na konkrétní stránku.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInBuffer this page