Abyste mohli naplno využívat WordPress je třeba, aby vám mohl zasílat emaily. Samozřejmě to jde i bez nich, ale když potřebujete změnit heslo, tak přes ten emaily to jde opravdu daleko jednodušeji než se připojit k databázovému serveru. Dále o WordPress se musíte starat a právě přes emaily vám to bude pravidelně připomínat. Pokud jich spravujete několik, může těch emailů být větší počet a vyplatí se udělat si na to speciální filtry.

Pokud vám z WordPress přestanou chodit emaily většinou to může mít několik důvodů. Pokud potřebujte rychle zjistit jestli vše funguje nechte si poslat žádost o vygenerování nového hesla.

Emaily vám padají do spamu

Než se pustíte do hledání problémů, tak zkontrolujte zdali vám emaily nepadají do spamu. WordPress vám vždy píše z vaší domény, konkrétně z adresy wordpress@vašedomena.tld. Pluginy pak používají svůj název. Například WordFence píše z wordfence@vašedomena.tld. Vaši doménu byste si tak měli dát na whitelist (mezi domény, z kterých email vždy přijmete).

U Seznam a Gmail také koukněte do složky Hromadné, protože tam mohou končit emaily, pokud si necháváte posílat pravidelné reporty anebo třeba upozornění na příchozí komentáře. Osobně se mi to ještě nestalo, ale pokud nechodí emaily je dobré prostě zvážit nejdříve chybu na straně svého emailového klienta.

Dále si zkontrolujte zdali máte emailovou adresu správně nastavenou u svého administrátorského účtu ve WordPress – Uživatelénázev vašeho účtuV kontaktních informacích položka Email (required).

Greylisting

Greylisting je metoda, která má bránit náhodně rozesílanému spamu. Příjemce se tváří, že je nedostupný a řekne odesilateli uvedenému v emailu, ať to pošle za chvilku znovu. U regulérního emailu dojde k zdržení v řádech minut až desítek minut (záleží na konfiguraci serveru odesilatele). SPAM neprojde, protože odesilatel uvedený v emailu neexistuje.

U Greylistungu se většinou čeká delší dobu na doručení prvního emailu. Tato doba by neměla být dlouhá ale třeba půl hodina nemusí být výjimkou. Takže nepanikařte a chvilku počkejte.

Zakázaná anebo omezená funkce mail()

PHP funkce mail() se využívá pro posílání emailů. WordPress jí standardně využívá a jde přes ní všechna pošta. Respektive má na to vlastní funkci wp_mail(), která jí využívá přes třídu phpmailer (/wp-includes/class-phpmailer.php).

Zvláště u sdílených webhostingů má mail() nějaké limity vázané na čas. Například omezení v počtu poslaných emailů může být za hodinu anebo za den. Poté je další odesílání zablokováno. Jedná se o ochranné opatření, které oceníte zvláště pokud je váš web napaden a útočník přes něj začne rozesílat spam, phishing anebo malware. Přestřelené limity na použití funkce mail(), tak mohou být také příznakem napadení instalace.

Jaké jsou limity na počet odeslaných emailů většinou zjistíte na stránkách svého poskytovatele webostingu. Jak si aktuálně vedete pak v jeho administraci. Případně jde kontaktovat zákaznickou podporu a ta se podívá. Pokus o poslání emailů, pokud je zablokovaná funkce mail() by také mělo vyhodit chybu případně FALSE.

Pokud je funkce mail() zablokována, tak přes ní odesílat emaily nemůžete a je nutné použít SMTP.

Odesílání emailů přes SMTP

Odesílání emailů přes SMTP jsme se věnovali v článku Jak posílat e-maily přes Seznam. Samozřejmě mimo SMTP Seznamu můžete využít i jiné, třeba ty od hostingu.

Tato metoda posílání emailů obejde i problém s PHP funkcí mail() je však nutné vědět, co děláte. Hlavně jaký je důvod jejího zákazu. Aby pak váš WordPress nespamoval třeba přes firemní mailserver.

Problém s odesíláním přes SMTP

Jestliže se vyskytl problém je nutné zjistit, co se kde zaseklo. Nejdříve zkontrolujte zdali plugin přes, který emaily posíláte vůbec má správné a aktuální údaje. Mohlo dojít ke změnám. Zkuste poslat testovací email. Většinou právě zde najdete problém jako je například odmítnutí emailu mailserverem, špatné údaje atd.

Zkontrolujte také emailovou schránku, přes kterou to posíláte (přihlašujete se přes ní k mailserveru). Pokud je problém mezi mailservery (odesilatel a příjemce), tak email se vrátí. Z chybové hlášky vyčtete co se děje. Případně pomůže log, tedy pokud k němu máte přístup.

Můžete také zkusit jiný plugin.

Závěr

Další variantou je posílání zpráv přes službu třetí strany, kdy se zpráva předá jinou formou než email a následně je ze služby odeslána jako email. Osobně jsem však žádnou takovouto službu netestoval. Je to zbytečně komplikované.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInBuffer this page