Možná až trochu strašidelně může vypadat situace, kdy smažete nějaký příspěvek a on i přesto zůstává stále na webu. O to horší to je, pokud ten příspěvek potřebujete odstranit co nejrychleji.

Jiný záznam v DNS

Tohle je nejčastější varianta. Pokud jste přestěhovali váš web z jednoho hostingu na druhý, určitě jste měnili i DNS záznamy. Tedy záznam, kde je nastavené na jaký webhosting má směřovat doména. Tato změna se může projevit až za určitý čas. Navíc každý prohlížeč si může uchovávat starý záznam pro různou dobu. Někdy je nutné jej zavřít a znovu otevřít, nebo se DNS cache nevyprázdní. Jsou mezi námi lidé, kteří počítač jen uspávají a přitom mají otevřeny desítky listů v prohlížeči, který nikdy nezavírají.

V reálu se vám pak může stát, že zatímco v jednom prohlížeči už vidíte obsah nového webhostingu, tak v druhém starého. Tedy článek smažete ještě na starém, ale na novém pořád je. Při stěhování webhostingu totiž WordPress v podstatě zduplikujete. Máte dvě stejné verze, jeden na starém a jeden na novém. Přehozením DNS záznamu pak určujete, která z těchto verzi se má používat pod doménou.

Jenomže díky uložení DNS do cache prohlížeče, operačního systému, routeru anebo i poskytovatele internetu se pro vás změna projeví až dokud cache neexpiruje. Proto se také před přesunem vždy hodnota cache v DNS nastaví na minimum.

Jak tedy poznáte, který WordPress vlastně vidíte? Já to dělám tak, že do každé verze vložím nějaký znak. Většinou dolů do patičky smajlíka. Na starý hosting smutného a na nový usmívajícího se. Tím vím, kterou verzi zrovna vidím. Někdo preferuje do HTML komentáře dát PHP výstup $_SERVER[‚SERVER_ADDR‘];. Pak stačí kouknout do zdrojového kódu stránky a uvidíte, kde zrovna jste.

Samozřejmě někdy to není o cash v prohlížeči ale v počítači. To pak řeší příkaz ipconfig /flushdns u Windows.

WordPress Cache

Pokud jste WordPress nestěhovali tak problém bude pravděpodobně s WordPress cache. Většinou vidíte starý příspěvek, protože zůstal v cache. Tedy jako dočasný soubor, který má urychlit načítání webu. Najděte ve WordPress cachovací plugin a v jeho nastavení klikněte na „Vyprázdnit cache“ anebo ekvivalent. Poté už by měl příspěvek zmizet.
Pokud to nepomohlo, zkuste cachovací plugin vypnout. Obnovte v prohlížeči stránku. Smazaný příspěvek by měl zmizet.

Nezapomeňte že je nutné vyprázdnit a vypnout všechny cachovací pluginy. Mimochodem správně byste měli používat jen jeden. Používání více cachovacích pluginů může vést právě k tomuto problému.

Cache někde jinde

Všichni šetří prostředky, takže obsah stránky mohl zůstat nacachovaný různě po cestě (server, CDN atd.) Tady je ideální zkusit se kouknout na stránku, která ještě v cache není a přesto by na ní příspěvek měl být vidět. U WordPress je nejlepší vyhledávání. Zkuste z článku vytáhnout nějakou kratší větu a dát jí vyhledat. Pokud ve výsledcích nebude, znamená to, že příspěvek už opravdu neexistuje, pouze je někde na cestě v cache uložená stránka. Zde nezbývá než počkat.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInBuffer this page