Ve WordPress se neuloží článek

Situace je následující. Napíšete článek, kliknete na publikovat a po znovunačtení stránky zjistíte, že část článku anebo úplně celý prostě zmizel. Tento problém se občas objevoval v dřívějších verzích WordPress. Ale existují důvody, kdy se s ním můžete setkat i dnes.

Příliš speciální znaky

Před příchodem WordPress 4.2 mohli za smazání části textu některé emoji (tuším to byl problém verze 4.1.1). Podobně jako jiné speciální znaky mohly zmást některé funkce a došlo k neuložení textu do databáze. Důvod mohl být bezpečnostní anebo se jednat prostě o chybu.

Zamyslete se jestli takovýto znak náhodou nepoužíváte. Často se jedná o kopírování metodou CTRL+C a CRTL+V, kdy se do textu může něco schovat s čím si funkce na zpracování neporadí. Můžete zkusit vkládat přes CTRL+SHIFT+V (vložení textu bez formátování) anebo přepnout na HTML editor a tam pak vložit čistý text.

Pokud chcete používat emoji, potřebujte minimálně WordPress 4.2.

Problém s pluginem ovlivňující chování editoru

Za normálních okolností ukládá WordPress průběžně napsaný text do revizí. Kdykoliv se k těmto verzím můžete vrátit. Ovšem existují pluginy jako je například Beep Beep Boop editor, které revize ukládají jen v prohlížeči. To v případě pádu prohlížeče může znamenat doslova pohromu.

Existují extrémní případy, kdy nějaké rozšíření vizuálního editoru vedlo k neuložení textu. Takže jestli narazíte na tento problém, nezapomeňte vyzkoušet vypnutí pluginů.

Spadlo připojení k internetu

Za spoustu zmizelého textu a naštvanými autory stojí nestabilní připojení k internetu. WordPress má v sobě zabudovanou funkci, která při psaní textu zjišťuje zdali se může připojit k serveru. Pokud uvidíte takovéto varování před odesláním si uložte text offline. Nemusíte se bát už jednou nahrané obrázky jsou na serveru. Formátování a další věci můžete uložit tím, že si přepnete na HTML editor a zkopírujete kompletní obsah. Až vám zase půjde internet stačí zkopírovat všechno opět do HTML editoru. Jakmile přepnete na vizuální vše by mělo být opět v pořádku.

Problém s databází

Příspěvky a články se ukládají do MySQL databáze na serveru. Současné instalace WordPress vytváří tabulky InnoDB, které se v porovnání s MyISAM nerozbíjí. Na druhou stranu u některých hostingů dosahují MyISAM větší rychlosti a také pokud máte svůj WordPress už opravdu dlouho, tak zřejmě MyISAM používáte.

Za určitých okolností se může tabulka poškodit. V takovémto případě nefunguje a většinou se objeví chyba. Ovšem také nemusí. Za problém s ukládáním dat klidně může stát právě poškozená tabulka. Pokud máte podezření na poškozenou tabulku můžete vše zkontrolovat přes PHPmyAdmin anebo speciálním pluginem, třeba WP-DBManager. Samozřejmě v případě poškozených tabulek nemusí jít plugin nainstalovat.

Dalším problémem s databázemi může být přepnutí módu na read only. Tedy pouze čtení. Toto se stane pouze zásahem administrátora serveru anebo někoho kdo má přístup k nastavení databáze. Běžně se s tím nesetkáte. Většinou se jedná o lidskou chybu. Například omylem přepnete práva pro uživatele, který se připojuje do databáze. Ono to má určití výhody, mít správně nastavená práva přístupu k databázi. Omezit je jen na to nejnutnější. Ovšem při omezování pak může dojít k takovéto chybě. Váš poskytovatel hostingu může v extrémním případě, dočasně zakázat zápis do databáze. Například když potřebuje něco opravit, ale nechce úplně znefunkčnit vaše weby.

Autor Ginoza

Pracuji na zákaznické podpoře jednoho známého webhostingu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *