Komentáře jsou základem každého blogu a aktivních online magazínů, které shání zpětnou reakci od čtenářů. Ovšem na WordPress vznikají i firemní prezentace, které komentáře nepotřebují, vlastně jsou zde spíše nevhodné. Administrátor je tedy vypne, ale stejně se po nějaké době začne objevovat spam plný odkazů a nevhodných výrazů. Jak je to možní, když jsou komentáře vypnuté?

Trackback a pingback

Když na někoho vytvoříte odkaz, WordPress se jej pokusí upozornit, že jste o něm napsali. Ten někdo pokud má funkci pingback povolenou, tak publikuje odkaz zpátky na vás. Většinou formou komentáře.

Trackback funguje podobně, jen se jedná o manuálně zadané upozornění, které navíc obsahuje i ukázkový kus textu.

Obojí se dá zautomatizovat a zneužít k rozesílání spamu. Takže i když máte zakázané komentáře, právě takto vás může cizí blog oslovit a pokud to systém a šablona dovolují zobrazit na něj zpětný odkaz.

Trackback i pinback se dá zakázat v nastavení WordPress. Konkrétně v NastaveníKomentáře – odškrtnutí Povolit oznamování příchozích odkazů z jiných webů (pingbacky a trackbacky).

Starší články s povolenými komentáři

Pokud v NastaveníKomentářePovolit návštěvníkům webu přidávat komentáře k příspěvkům a stránkám, zakážete přidávání komentářů k článkům, tak se to bude týkat jen článků a stránek, které od této chvíle napíšete. Publikovaných však už ne. U těchto je nutné ručně komentáře zakázat. Jde to provést pomocí rychlých úprav. Ve větším množství i pomocí funkce hromadné úpravy.

Hromadné zakázání vkládání komentářů u příspěvků

Jestli se dostanete do situace, kdy je nutné zakázat komentáře u opravdu velkého množství příspěvků, tak jsou zde řešení v podstatě dvě. Jedno je poměrně náročné a vyžaduje práci s databází MySQL a pak to druhé velice elegantní a jednoduché. V NastaveniKomentáře, zaškrtněte funkci Automaticky zakázat přidávání komentářů u příspěvků starších než a dejte u ní 0.

Nic nefunguje spam stále prochází

Spamovací metody jsou často opravdu pokrokové a i přes různé zákazy se občas objeví způsob jak propašovat komentář. Většinou je to chyba administrátora, že na něco zapomněl. Popřípadě máte pořád někde nějaký plugin, který něco přenastavuje. Je třeba vzít v potaz, že automatické skripty nepotřebují k protlačení komentáře „vidět“ formulář pro odesílání komentářů. Posílají totiž „předvyplněný formulář“ přímo na skript, který zpracovává komentáře.

Pro tento případ existuje jedno řešení, které je poměrně oblíbené pro svou jednoduchost. V Nastavení – Komentáře zaškrtněte Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé. Pokud jste jediný registrovaný uživatel WordPress tato funkce zajistí, že žádný robot nic dalšího nepřidá, protože není registrovaný. No a registrace je samozřejmě vypnutá.

Shrnutí

Do cesty se vám samozřejmě mohou připlést další překážky, zvláště speciální druhy příspěvků, které vytváří různé pluginy. Například galerie, kde nemusí zákaz plně fungovat. Obecně by měla zabrat metoda se zakázáním komentářů od neregistrovaných uživatelů. Pokud by přece je nezabrala a zároveň nefunguje žádná další metoda, tak zkuste nastavit, že každý komentář musíte schválit ručně. Jednou za čas je pak promažete.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInBuffer this page